Campaña contra la venta ambulante ilegal y de falsificaciones

Summary

The objective of this campaign is not only to make citizens aware of the harm and risks involved in buying counterfeit products, marketed mainly through illegal street sales, but also to highlight the benefits that the acquisition of original products entails for innovation and investment in R&D, for the generation of employment, for economic activity, in addition to the quality and safety guarantees offered by the brands.

In short, what is intended is to make society aware of the positive impact of brands and the purchase of original products in economic activity, in commerce, in the generation of employment and in the health and safety of citizens.

Más de 200 mupis se distribuirán por la ciudad con el lema \”If you buy fakes, the adventure always ends badly\”.

El desarrollo de la campaña coincide con una nueva edición de “Marathlon, The route of the marks.  evento lúdico y educativo de carácter gratuito, organizado por el Ayuntamiento de Madrid, junto con ANDEMA y la OEPM, que tendrá lugar el próximo 7 de octubre, en el que marcas, asociaciones e instituciones de diversos sectores se unen para dar a conocer la importancia de la propiedad intelectual a nivel económico y social.

El evento contará con dos tipos de actividades:

Gincana educativa para niños.
-Carrera para adultos con un recorrido de 5,2 km.

Más información e inscripción en : http://www.marcathlon.com/

 

en_GBEN